Carilah Siapa Dia

MOHD SALLEH

MOHD SALLEH
SEWAKTU KECIL

Isnin, 9 Februari 2015

LUAHAN AKU WADAH KEJUJURAN BUKAN SINDIRAN, BUKAN PULA BERNIAT MENGGURIS HATI DAN PERASAAN. JIWA,ROH DAN JASADKU HANYA MILIK DIA.

12/02/15 Tak lama lagi genaplah umur anak jantan aku setahun, masih berjauhan, tidak mengenali ayahnya, orang orang sekliling aku hanya tahu bercakap dan meluahkan kata, tidak tahu apa rasa dalam sudut hati aku. Wahai anak ku jadilah insan yang berguna untuk agama dan negara mu. Jadilah khalifah yang boleh memimpin keluarga mu suatu masa nanti, bila aku tiada, engkaulah segala harapan dan segala tanggungjawab mesti engkau pikul, jangan abaikan ibu mu, serta adik2mu, datuk dan nenek mu. utamakan keluarga kemudian sahabat. Pilihlah sahabat yang boleh membimbingmu ke syurga, isteri mu yang menenangkan hati mu, baik agamanya, maka baiklah keseluruhannya.

Tiada ulasan: