Carilah Siapa Dia

MOHD SALLEH

MOHD SALLEH
SEWAKTU KECIL

Rabu, 17 September 2014

Dah Besar Rupanya

Dalam diam tak diam....anak aku kini dah masuk tujuh bulan... Tapi aku tak dapat melihat dia membesar didepan mata...dan tak dapat memberi kasih sayang sepenuhnya terhadap anak aku...ini kerana aku berjauhan dengannya... Aku tak suka anak aku membesar dengan suasana bandar yang hiruk pikuk ni... Aku mahu anak aku mengenali kampung halaman...tempat kelahirannya dengan sebati....sebaik mungkin... Supaya nanti...ibarat pepatah... Kasawari terbang tinggi, akhirnya ke tanah juga mati... Kalau tak balik...sekurang2nya ada ingat kampung halaman... Tidak manja...sesuai sebagai anak yang sulong... Lagi pun ada apa di bandar kuala lumpur nih??? Yang aku nampak...tekanan...kebosanan..panas baran...kesesatan...nyatalah bandaraya bukan tempat aku.

Tiada ulasan: